I talent je třeba rozvíjet

I talent je třeba rozvíjet

Talent je něco, co si přeje mít snad každý z nás. Když o někom řekneme, že má talent, znamená to, že je v něčem tak nějak přirozeně dobrý. Talent můžeme mít v podstatě na cokoliv. Abychom však mohli náš talent využívat, ukazovat a čerpat z něj, je třeba ho nejdříve objevit. Nikdo z nás asi nemá napsané v rodném listě na co přesně má talent, a jakým směrem se má v životě vydat. I když by to bylo hezké. Talent v sobě musíme zkrátka najít.

Někdy to jde tak nějak přirozeně, například při školní výuce angličtiny zjistíme, že máme talent na cizí jazyky, respektive, že se cizí jazyky umíme dobře a efektivně učit a nedělá nám problém je používat. Při hodině tělocviku zase můžeme objevit svůj talent na sporty a naše prozpěvování ve sprše zase může přitáhnout pozornost našich spolubydlících či dokonce sousedů, kteří nám sdělí, že máme andělský hlas a měli bychom se zpěvu více věnovat.

Ne každý talent ale můžeme objevit takto náhodou. Někdy to musíme zkrátka zkusit. Objevování talentu metodou pokus- omyl výborně funguje například u hry na hudební nástroje. K takové hře na kytaru nebo klavír se totiž jen tak náhodou moc nedostaneme, potřebujeme k tomu mít určité předpoklady. Základním předpokladem je asi hudební nástroj vlastnit. Těžko budeme objevovat svůj talent klavírního virtuóza bez klavíru. Dalším předpokladem je znalost not. Abychom zjistili, jestli máme pro hru na klavír dostatečně hbité prsty, je dobré zkusit si alespoň nějakou skladbu zahrát, a to bez not zvládneme jen těžko. Navíc, ne každý chce asi investovat do drahého klavíru jen proto, aby si zkusil, jestli ho hra na něj třeba náhodou nebude bavit a ne každý z nás má ve svém okolí někoho, kdo klavír má a má navíc chuť nás na něm něco učit. Kde tedy můžeme svůj talent pro hru na hudební nástroje objevit?

Asi každý z nás někdy slyšel o základní umělecké škole. Základní umělecké škola je právě tím místem,, kde se můžeme naučit nejen základy, jak název napovídá, ale také dále rozvíjet náš talent hry na hudební nástroj. Základní umělecké školy z pravidla disponují několika druhy a typy hudebních nástrojů, a tak se můžeme z důvodu úspory času a ukojení své muzikantské touhy klidně učit hrát na více nástrojů najednou. Pochopitelně ne však v jednu chvíli. Základní umělecké školy většinou fungují na podobném principu jako základní školy. Je určen školní rok v průběhu kterého probíhá výuka a po jeho dokončení následují závěrečné zkoušky. Úspěšné provedení zkoušky nám potom umožňuje postoupit o ročník výš. Na rozdíl od základní školy však výuka v základní umělecké škole neprobíhá každý den, ale zhruba jednou týdně.

Je také důležité podotknout, že abychom byli v něčem skutečně dobří, nemusíme být nutně obdarování dávkou talentu. Svědomitost a píle má často stejné, ne- li lepší výsledky. Ať už tedy máme talent, nebo se jen chceme něco naučit, na základní umělecké škole jsme na správné adrese.